רמלה - קרובה ללב שלך

,

כתבות 2018 - חינוך

תלמידים מפעילים תלמידים בזיקה למשמעות הסמלית של שם החודש וערכיו

תלמידים מפעילים תלמידים
בזיקה למשמעות הסמלית של שם החודש וערכיו

תלמידי כתה ב' בבית ספר "בן גוריון" יזמו פעילות סביב המשמעות הסימבולית של שם החודש כסלו,  המורכב משתי מילים – כיס ולב.   הכיס  והלב יכולים להכיל דברים חיובים וטובים או להיפך דברים שליליים.

מלי, מחנכת הכתה: "לנו ניתנה זכות הבחירה האם להכניס לליבנו ולאותו ''כיס'', אור או להבדיל חושך.   מעשה קטן שאנו עושים  ולו הקטן ביותר כדי להאיר את החושך, כמו מעשה טוב, נתינה, כבוד לאחר, לשונה,  ואפילו חיוך קטן, מיטיבים עימנו ועם זולתנו.  את החושך ניתן למגר בהדלקת אור.

אם כל אחד יאיר את חייו וחיי הזולת בשמחה, באהבה במאור פנים בסבלנות וסובלנות נוכל לחיות בחברה מקבלת ומכבדת."

רעיונות אלו יושמו בשיח פתוח והכנת קולאז' משותף בו נתנו ביטוי התלמידים לשפע רעיונות. השיח היה בזיקה לדברי הרב קוק "צריך שכל איש ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו כנר חברו, צריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אורו ברבים ולעשותו לאבוקה".

בשיח נידונו השאלות: מדוע חשוב לדעת שיש בנו “נר”?  מדוע חשוב להבין שגם בתוך הזולת דולק נר ושנר זה לאו דווקא דומה לנר שבנו? מה משמעות המילים “לגלות את אור הנר ברבים” ו”להאיר את העולם כולו”? מדוע רצוי לתת ביטוי לתכונות החיוביות גם ברבים?

האם חשוב  שאחרים יכירו את התכונות החיוביות שיש בנו?

התשובות נידונו במשותף ונכתבו בלבבות שיצרו תוצר אחד שכלל את דברי התלמידים. מעיין ומלי:" כל אחד מאתנו הוא עולם ומלואו. על כל אחד מאתנו להילחם בחשיכה בתוכו בדרך המתאימה לו ביותר. אין דרך אחת נכונה. הדלקת הנרות בחג החנוכה מאפשרת להאיר חלק נוסף בתוכנו ולגרש את החושך. כך נוכל להאיר בתוכנו וכלפי חוץ את קשת הצבעים הקסומה והמיוחדת".
 
חזרה
Facebook