רמלה - קרובה ללב שלך

,

כתבות 2018 - חינוך

רמלה - מזנקים קדימה בחינוך

רמלה - מזנקים קדימה בחינוך
החל משנה"ל התש"פ,  רמלה עוברת
למבנה חינוכי שש שנתי בעל יסודי

במסגרת התכנית החלה העירייה לקיים שיתופי ציבור ומפגשים עם צוותי חינוך, הורים ותלמידים במטרה לחשוף בפניהם את התכנית ויתרונותיה. יוזם התכנית ראש העיר, מיכאל וידל: אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הציבור בתכנית. אני מאמין במהלך זה שיש בו יתרונות פדגוגיים, חברתיים וערכיים רבים שיצעידו את תלמידי העיר להצלחה

לקראת המעבר למבנה חינוכי שש שנתי בחינוך העל יסודי (ז'-י"ב)  בשנה"ל התש"פ, מקיים ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, סדרת מפגשים לשיתוף ההורים, צוותי החינוך והתלמידים. במסגרת המפגשים בהם לקחו חלק מנכ"ל העירייה רונן עזריה, מנהלת אגף החינוך והנוער אלונה קליימן וצוותה, מפקחת ונציגת משרד החינוך דליה ישעיה, יועץ רה"ע שמואל בן מרדכי, מורים הורים ותלמידים - הודיעה העירייה לכלל המשתתפים באופן רשמי, על המעבר החינוכי למבנה שש שנתי ובעיקר על יתרונותיה הרבים שמבנה זה מאפשר להצעיד את תלמידי העיר להצלחה.

יש לציין, כי מדובר בתכנית כוללת כחלק מהתכנית האסטרטגית בחינוך שהחלה כבר בשנה"ל הנוכחית עם המעבר של החינוך הממלכתי דתי לקריית חינוך עתיד איתן. המשכה של התכנית יתבצע בשנה"ל התש"פ בשתי קריות חינוך נוספות קריית החינוך אורט לילינטל וקריית החינוך הרב תחומי על שם יגאל אלון.

במסגרת התכנית קיים ראש העיר מיכאל וידל, שני מפגשים מרכזיים – האחד, עם צוות המורים של קריית החינוך הרב תחומי ע"ש יגאל אלון, והשני, עם נציגי הורים וועד ההורים מכיתה ז' ועד י"ב. ראש העיר, הדגיש, כי הוא רואה חשיבות רבה בשיתוף ההורים, התלמידים וצוותי ההוראה במסגרת שיתוף הציבור בתכנית הכוללת. הוא הוסיף בפני צוותי ההוראה ונציגי ההורים, כי החלטה זו היא תוצאה של בדיקה מקצועית, יסודית ומקיפה בשיתוף משרד החינוך.

וידל: "ההחלטה הגיעה מתוך ראייה חינוכית המתמקדת בטובת ראיית התלמיד וזאת לאור יתרונותיה הרבים של התוכנית. אני מאמין במהלך זה שיש בו יתרונות פדגוגיים, חברתיים וערכיים רבים. הממצאים מעידים, כי תלמידים אשר למדו בבתי ספר שש שנתיים הגיעו להישגים גבוהים יותר בבחינות הבגרות".

וידל הציג בפני ההורים את היתרונות הרבים במעבר למבנה שש שנתי בהם: אחריות מנהל בית הספר השש שנתי על כל תלמיד מרגע היכנסו לכיתה ז' ועד סיום הלימודים בי"ב, העובדה שצוותי המורים בתיכון ובחטיבה ילמדו ויכירו את התלמידים בכל שכבה תאפשר הכוונה וסיוע אישי ופרטני, רצף בין הלמידה בחטיבה לתיכון ומעקב ויתרון גדול יותר לצמצום הפערים.

מנהלת אגף החינוך והנוער אלונה קליימן, הדגישה,  כי אחד היתרונות החשובים ביותר היא העובדה שמספר המעברים של התלמיד מצטמצם לאחד. למעשה עם תום הלימודים בבית הספר היסודי, התלמיד עובר לבית הספר שש שנתי. המעבר מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה רך יותר, דבר המחזק את תחושת השייכות של התלמיד, מייצר הזדמנות ליצירת קשר אמיץ יותר עם הצוות ומפחית את הסיכוי לנשירה.

המורים ובעיקר הורי התלמידים ונציגי הוועד הפנו לרה"ע ולצוות המקצועי שאלות וזכו למענה ושיתוף מלא.
 
חזרה
Facebook