רמלה - קרובה ללב שלך

,

כתבות 2018 - חינוך

ברמלה מזנקים קדימה בחינוך

ברמלה מזנקים קדימה בחינוך

החל משנה"ל התש"פ,  רמלה עוברת למבנה חינוכי שש שנתי בעל יסודי. במסגרת התכנית קיים ראש העיר מיכאל וידל, מפגש רביעי לשיתוף הציבור עם תלמידים והורים מנווה יונתן וקריית החינוך לילינטל, במטרה לחשוף בפניהם את התכנית ויתרונותיה. רה"ע: אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הציבור בתכנית. אני מאמין במהלך זה שיש בו יתרונות פדגוגיים, חברתיים וערכיים רבים שיצעידו את תלמידי העיר להצלחה

לקראת המעבר למבנה חינוכי שש שנתי בחינוך העל יסודי (ז'-י"ב)  בשנה"ל התש"פ, מקיים ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, סדרת מפגשים לשיתוף ההורים, צוותי החינוך והתלמידים. במסגרת זו פגש בשבוע שעבר ראש העיר את תלמידי נווה יונתן ונציגי ההורים שילמדו במסגרת החדשה בקריית החינוך לילינטל והציג בפניהם את התכנית העירונית למעבר למבנה חינוכי שש שנתי בשנת הלימודים הבאה התש"פ, ובעיקר על יתרונותיה הרבים שמבנה זה מאפשר להצעיד את תלמידי העיר להצלחה.

המדובר בשני מפגשים נוספים למפגשים שנערכו עם צוות המורים, ההורים והתלמידים של קריית החינוך הרב תחומי ע"ש יגאל אלון. במפגשים לקחו חלק, מנהלת אגף החינוך והנוער אלונה קליימן וצוותה, מנהלת תיכון אורט לילינטל נועה בן יוסף, מנהלת חטיבת הביניים נווה יונתן אתי בן חיים, יועץ רה"ע שמואל בן מרדכי, הורים ותלמידים.

יש לציין, כי מדובר בתכנית כוללת כחלק מהתכנית האסטרטגית בחינוך שהחלה כבר בשנה"ל הנוכחית עם המעבר של החינוך הממלכתי דתי לקריית חינוך עתיד איתן. המשכה של התכנית יתבצע בשנה"ל התש"פ בשתי קריות חינוך נוספות קריית החינוך אורט לילינטל וקריית החינוך הרב תחומי על שם יגאל אלון.

ראש העיר, הדגיש, כי הוא רואה חשיבות רבה בשיתוף ההורים, התלמידים וצוותי ההוראה במסגרת שיתוף הציבור בתכנית הכוללת. הוא הוסיף, כי החלטה זו היא תוצאה של בדיקה מקצועית, יסודית ומקיפה בשיתוף משרד החינוך.

וידל: "ההחלטה הגיעה מתוך ראייה חינוכית המתמקדת בטובת ראיית התלמיד וזאת לאור יתרונותיה הרבים של התוכנית. אני מאמין במהלך זה שיש בו יתרונות פדגוגיים, חברתיים וערכיים רבים. הממצאים מעידים, כי תלמידים אשר למדו בבתי ספר שש שנתיים הגיעו להישגים גבוהים יותר בבחינות הבגרות".

וידל הציג בפני ההורים את היתרונות הרבים במעבר למבנה שש שנתי בהם: אחריות מנהל בית הספר השש שנתי על כל תלמיד מרגע היכנסו לכיתה ז' ועד סיום הלימודים בי"ב, העובדה שצוותי המורים בתיכון ובחטיבה ילמדו ויכירו את התלמידים בכל שכבה תאפשר הכוונה וסיוע אישי ופרטני, רצף בין הלמידה בחטיבה לתיכון ומעקב ויתרון גדול יותר לצמצום הפערים.

מנהלת אגף החינוך והנוער אלונה קליימן, הדגישה,  כי אחד היתרונות החשובים ביותר היא העובדה שמספר המעברים של התלמיד מצטמצם לאחד. למעשה עם תום הלימודים בבית הספר היסודי, התלמיד עובר לבית הספר שש שנתי. המעבר מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה רך יותר, דבר המחזק את תחושת השייכות של התלמיד, מייצר הזדמנות ליצירת קשר אמיץ יותר עם הצוות ומפחית את הסיכוי לנשירה.

התלמידים וההורים הפנו לרה"ע ולצוות המקצועי שאלות וזכו למענה ושיתוף מלא.
 
חזרה
Facebook